ورڈنیٹ سے متعلق (About WordNet)

 

ورڈنیٹ ایک آن لائن لغتی وسیلہ ہے۔یہ ایک لسانی نفسیات کے اصولوں پر مشتمل لغت ہے۔لفظ و معنی کے لحاظ سے   یہ لغوی معلومات  منظم کرتی ہے۔یہ  دراصل الفاظ کے درمیان مختلف لغتی اور معنوی تعلقات کوساتھ ساتھ  لانے کا ایک نظام ہے۔ورڈنیٹ کو آئی آئی ٹی بمبئ کی طرف سے فراہم کردہ آلات کی مدد سے توسیع کے نقطہٴ نظر کا استعمال کرتے ہوئے تیار کیا گیا ہے۔
 ایک زبان میں ایک لفظ ایک سے زائدہ  قواعدی  زمرے میں ظاہر ہو سکتے ہیں اور ایک  قواعدی زمرے میں ایک لفظ کے ایک سے زیادہ  مفاہیم ہو سکتے ہیں ۔ان اقسام اور تمام  مفاہیم  کوورڈنیٹ میں خوش اسلوبی سے پیش کیا گیا ہے۔ ورڈنیٹ اسم، فعل، صفت، اور متعلق فعل  جیسے قواعدی اقسام  کی توثیق کرتا ہے۔ تمام الفاظ جو ایک ہی مفہوم (ایک ہی معنی) کوپیش کرتے ہیں، انھیں ساتھ ساتھ رکھا گیا ہے تاکہ ورڈنیٹ میں ایک واحد اندراج  کی تشکیل ہو سکے۔ یہ  مترادفات کے ایک سیٹ کی تشکیل کرتا ہے۔ مترادفات کا سیٹ(Synsets)ورڈنیٹ کی بنیادی عمارتی بلاک ہیں۔ورڈنیٹ میں ہر لفظ کے لیے مترادفات کاایک  سیٹ یا synset  ہے جوایک لغوی تصور کی نمائندگی کرتا ہے۔ان معاملات میں جہاں ایک مفرد لفظ کے متعدد معانی ہیں ،وہاں یہ عمل ابہام کو دور کرنے کے لئے کیا جاتا ہے۔

 

ورڈنیٹ میں ہر اندراج مندرجہ ذیل عناصر پر مشتمل ہوتا ہے:

 

  •  سینسیٹ(Synset):

یہ مترادف الفاظ کا ایک مجموعہ ہے۔ مثال کے طور پر'مدرسہ،درس گاہ،تعلیمی ادارہ،اسکول' (Madrasa,dars gah,taaleemi adara,iskool)اسکول کے تصور کو ایک تعلیمی ادارے کے طور پر پیش کرتا ہے۔ synset میں الفاظ کو ان کے استعمال کے مطابق  بالترتیب رکھا گیا ہے۔

 

  •  گلاس (Gloss):

یہ تصور کو بیان کرتا ہے۔ یہ دو حصوں پر مشتمل ہے:

 


 ۱۔   متن کی تعریف:

یہ synset کی طرف سے denoted تصور کی وضاحت کرتا ہے. مثال کے طور پر، 'اسلم روزانہ مدرسہ جاتا ہے' (Aslam rozaana Madrasa jata hai)ایک تعلیمی ادارے کے طور پر اسکول کے تصور کی وضاحت کرتا ہے۔


۲۔   مثالی جملہ:

 یہ جملے میں الفاظ کے استعمال  کو پیش کرتا ہے۔ عام طور پر، ایک synset میں موجود الفاظ جملے میں  قابل منتقل ہیں۔مثال کے طور پر،'اس  مدرسے میں جغرافیہ اور ریاضی کی بھی تعلیم دی جاتی ہے' (Is Madrase Mein Jughrafia aur Reyaazi ki bhi taleem di jati hai) Synset   میں استعمال شدہ لفظ اسکول کو ایک تعلیمی ادارے کے طور پر پیش کرتا ہے۔ 

 

  •  وجودیاتی تفصیلات (ذیل میں بحث کیاگیا ہے)
  •  معنوی اور لغوی رشتے (ذیل میں بحث کیاگیا ہے)


 ہر اندراج اختصاریت، شمولیت، اور منتقلی کے اصولوں پر مبنی ہوتا ہے

 

  •   اختصاریت:

    محض مختصر ترین سیٹ  جو انفرادی طور پر معنی کی  شناخت کرتا ہے، ان کا استعمال کسی بھی sysnet  کے اختراع  میں  پہلے کیا جاتاہے۔ مثال کے طور پر، {گھر، کمرہ} (room)  گھر-جو مبہم ہے-اپنے آپ میں ایک کمرے کے تصور کو ظاہر کرنے کے لئے کافی نہیں ہے۔ synset  میں کمرے کی شمولیت  ایک الگ مفہوم پیدا کرتا ہے۔

 

  •   شمولیت:

 اگلا، synset میں موجود تمام الفاظ ایک خاص معنی کو ظاہر کرنے والے ہونے  چاہیے۔کارپس میں الفاظ  ان  کے استعمال میں آنے کی گھٹتی ہوئی ترتیب میں رکھے گئے ہیں ۔{گھر، خانہ، کمرہ} (کمرہ)

 

  •  منتقلی:

الفاظ جو synset  کی تشکیل کرتے ہیں  ، ایک خاص تناظر میں باہم قابل منتقل  ہونا چاہئے۔

 

  •  وجودیات میں مقام:

وجودیات  تصورات کی  ایک درجاتی تنظیم،بیحد مخصوص،اندراجات اور اعمال کی ایک درجہ بندی ہے۔ہر ایک  نحوی قسم جیسے اسم، فعل، صفت، اور متعلق فعل ایک علاحدہ ontological درجہ بندی موجود ہے۔
 ہر ایک synset کو ontology میں  ایک خاص مقام دیا جاتا ہے۔ایک  synset  کے کئی مآخذ ہو سکتے ہیں۔ تصور اسکول کی نمائندگی کرنے والےsynset کی ontology  کو خاکہ-۱ میں دکھایا گیا ہے۔